Eğitim Dalındaki Meslekler

            

            Eğitim; okullar, kurslar ve üniversiteler vasıtasıyla bireylere hayatta gerekli olan bilgi ve kabiliyetlerin sistematik bir şekilde verilmesidir.

            Eğitim, bireyin doğumundan ölümüne süregelen bir olgu olduğundan ve politik, sosyal,kültürel ve bireysel boyutları aynı anda içinde bulundurduğundan, tanımının yapılması zor bir kavramdır. Bireylerin toplumun standartlarını, inançlarını ve yaşama yollarını kazanmasında etkili olan tüm sosyal süreçlerdir. Kişinin yaşadığı toplum içinde değeri olan, yetenek, tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür. Seçilmiş ve kontrollü bir çevrenin (özellikle okulun) etkisi altında sosyal yeterlilik ve optimum bireysel gelişmeyi sağlayan sosyal bir süreçtir. Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler dizesidir. Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istedik değişme meydana getirme sürecidir.

            ÖĞRETMEN

            Öğretmen; bir bilim dalını, bir sanatı, bir tekniği veya belli    bir bilgiyi öğretmeyi kendisine meslek edinmiş kimsedir. Bu mesleğe de öğretmenlik denir.

           1) İngilizce Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, İngilizce dilinde eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            · Sözel yeteneği gelişmiş,

            ·  İnceleme, araştırma merakı olan,

            ·  Yabancı dile karşı ilgili ve bu alanda başarılı,

            ·  Belleği güçlü,

            ·  Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            ·  İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            ·  Dikkatli, işine özen gösteren,

            ·  Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            ·  İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            ·  Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler İngilizce öğretmeni olabilir.

            2) Fen Bilimleri Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, fen bilimleri konularıyla (fizik, kimya, biyoloji) ilgili eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            ·Sayısal düşünme yeteneği gelişmiş,

            · Fen bilimlerine ilgi duyan,

            · Gözlemci, ayrıntıları algılama gücü gelişmiş,

            · Araştırma yapmaktan hoşlanan,

            · Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen;

            · Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler fen bilimleri öğretmeni olabilir.

            3) Beden Eğitimi Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere beden eğitimi ile ilgili eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            · Spor yeteneği olan,

            · Göz-el ve ayaklarını eşgüdümle kullanabilen,

            · Bedence sağlam ve güçlü,

            · Spora karşı ilgili ve bu alanda başarılı,

            · Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            · Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler beden eğitimi öğretmeni olabilir.

            4) Türkçe Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere Türkçe ile ilgili eğitim veren kişidir.

             MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            ·  Sözel yeteneği gelişmiş,

            ·  Dil ve edebiyata ilgi duyan

            ·  Kitap okumayı seven,

            ·  Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            ·  İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            ·  Dikkatli, işine özen gösteren,

            ·  Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            ·  İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            ·  Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            ·  Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler Türkçe öğretmeni olabilir.

            5) Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere Türk dili ve edebiyatı ile ilgili eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            · Sözel yeteneği gelişmiş,

            · Dil ve edebiyata ilgi duyan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen,

            · Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            · Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

   · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler Türk dili ve edebiyatı öğretmeni olabilir.

   6)Tarih Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, tarih ile ilgili eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            · Sözel yeteneği gelişmiş,

            · Tarih ve sosyolojiye ilgi duyan,

            · Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,

            · Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            · Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler tarih öğretmeni olabilir.

            7) Matematik Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda öğrencilere, matematik ile ilgili eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            · Üstün bir sayısal düşünme yeteneğine sahip,

            · Matematiğe karşı ilgili ve bu alanda başarılı,

            · Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            · Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler matematik öğretmeni olabilir.

            8) Fizik Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere fizik ile ilgili eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            · Matematiğe, fen bilimlerine ve özellikle fiziğe karşı ilgili ve bu alanda başarılı,

            · Gözlemci, ayrıntıları algılama gücü gelişmiş,

            · Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            · Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler fizik öğretmeni olabilir.

            9) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

             Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, din kültürü ve ahlak bilgisi ile ilgili eğitim veren kişidir.

             MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            ·Sözel ifade yeteneği gelişmiş,

            · Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,

            · Soyut konularla ve özellikle felsefe ile uğraşmaktan hoşlanan,

            · Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            · Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm bulmaya çalışan,

            ·İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni olabilir.

            10) Coğrafya Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere coğrafya ile ilgili eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            ·Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip,

            · Sözlü ifade gücüne sahip, Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,

            ·Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

            11) Biyoloji Öğretmenliği

            Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere biyoloji ile ilgili eğitim veren kişidir.

            MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

            · Fen bilimlerine, özellikle biyolojiye ilgili ve bu alanda başarılı,

            · Görme duyusu ve belleği güçlü,

            · Renkleri ayırt edebilen,

            · Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

            · İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

            · Dikkatli, işine özen gösteren,

            · Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

            · İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

            · Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

            · Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.